یکی از جایزه های یونسکو جایزه بین‌المللی شاه حامدبن عیسی‌الخلیفه در زمینه استفاده از فناوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی در آموزش است.

این جایزه هرسال توسط یونسکو با همکاری دولت بحرین اجرا می‌شود و هدف از آن تقدیر از فعالیت‌های شاخص و برجسته‌ای است که توسط افراد، نهادها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی در زمینه استفاده خلاقانه از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی برای گسترش یادگیری، و توانمندسازی بزرگسالان از طریق آموزش الکترونیکی، انجام می‌شود.

از آنجا که اولویت اول یونسکو آموزش است، هر آنچه در این حوزه که به ارتقاء دانش عمومی و بهبود کیفیت زندگی افراد کمک کند مورد توجه این سازمان قرار میگیرد. همچنین، با عنایت به پیشرفت تکنولوژی و وسعت یافتن دشواری ها در سطح جوامع، نیاز مبرمی به هر چه آسان تر شدن و در دسترس تر بودن انواع آموزش ها احساس شده و می شود، که به مدد تکنولوژی های روزآمد امکان آموزش های فراگیر برای همه و در همه جا فراهم شده است؛ و بسیار مورد توجه یونسکو است. انواع آموزش های الکترونیکی در اقصی نقاط دنیا برای سازمان یونسکو بسیار اهمیت دارند.

در همین راستا کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران نیز اقدام به برگزاری جایزه ملی یادگیری الکترونیکی نموده است. هدف این جایزه فرهنگسازی در زمینه آموزش و یادگیری الکترونیکی، شناسایی و تشویق افراد و سازمان های مؤثر در توسعه و ارتقای جایگاه یادگیری الکترونیکی، و معرفی برگزیدگان حوزه یادگیری الکترونیکی به جامعه است.

 

اطلاعات بیشتر درباره جایزه بین‌المللی شاه حامدبن عیسی‌الخلیفه در زمینه استفاده از فناوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی در آموزش (UNESCO King Hamad Bin Isa Al Khalifa Prize for the Use of ICTs in Education). لازم به توضیح است که مهلت شرکت در این دوره از جایزه تا 31 اکتبر 2018 (9 آبان 1397) ادامه دارد.

اطلاعات بیشتر درباره جایزه ملی یادگیری الکترونیکی؛ لازم به توضیح است که هم اکنون ثبت نام برای این جایزه از طریق سامانه ثبت نام در منوی جایزه در وبسایت کرسی شروع شده است.