مأموریت این دپارتمان، متحول نمودن یاددهی و یادگیری در دانشگاه ام.آی.تی و در سراسر دنیا از طریق استفاده نوآورانه از فناوری های دیجیتال است. این دپارتمان با اساتید، دانشجویان و کارکنان درجهت افزایش آگاهی در مورد یاددهی و یادگیری، نوآوری، مقیاس پذیر نمودن استفاده از فناوری های دیجیتال و نیز تسهیم پژوهش در زمینه یادگیری در پردیس های ام.آی.تی و گسترش آن در سطح جهان است.

“در دفتر یادگیری آزاد ما آینده ای را به تصویر می کشیم که در آن نه تنها جادوی ام.آی.تی فراتر از مرزهای این دانشگاه گسترش می یابد، بلکه فرصتی را فراهم می کند تا دانش جامعه ی جهانی برای رسیدگی به چالش های بزرگ جهان به کار گرفته شود.این آینده ای است که دانشجویان ام.آی.تی با نگاه به آن برای مشارکت معنادار و پایدار در جهان توانمند می شوند. “

نوآوری در ام.آی.تی

نوآوری و ابتکار اساس کار ام.آی.تی است و در نحوه تأثیرگذاری آن در همه ابعاد زندگی، از طریق فناوری های توسعه یافته در مؤسسه و از طریق افرادی که در اینجا یاد می گیرند، کار می کنند و آموزش می دهند، قابل مشاهده است. دپارتمان یادگیری آزاد، ایجاد نوآوری ها و ابتکارات در یادگیری دیجیتال را تسهیل می نماید. ما:

– از اساتید و دانشجویان ام.آی.تی برای انجام آزمایش های جسورانه در جهت ارتقای آموزش محلی پشتیبانی می کنیم و منابع لازم را برای کسانی که علاقه مند به کاوش در مورد چگونگی انجام این کار هستند، فراهم می آوریم.

– پژوهش در مورد چگونگی یادگیری افراد و بهره مندی از فناوری های نوین برای بهبود درک، حفظ و بکارگیری یادگیری ها را تسهیل می نماییم.

– پلت فرم هایی برای پیشرفت های فناورانه در آموزش دیجیتال فراهم می آوریم.

– با سازمان ها، دانشگاه ها، دولت ها و شرکت هایی که تمایل به توسعه قابلیت های یادگیری نوین و ارتقای شایستگی های نیروی کاری، دانشجویان و شهروندان دارند، مشارکت می کنیم.

– دانش ام.آی.تی و کلاس های درس آن را در سراسر دنیا گسترش می دهیم.

 این دفتر شامل چندین واحد زیرمجموعه می باشد:

دفتر یادگیری دیجیتال: این دفتر محصولات و خدمات دیجیتال دفتر یادگیری باز را در سطح دانشگاه و در سطح جهانی منتشر می نماید. در این دفتر طرح ها و پروژه های متنوعی از جمله آزمایشگاه یادگیری دیجیتال در حال انجام هستند. آزمایشگاه یادگیری دیجیتال یک طرح مشترک میان دفتر یادگیری باز و بخش آکادمیک است که مأموریت آن یادگیری، همیاری و نوآوری در حوزه یادگیری دیجیتال می باشد.

طرح ابتکار یادگیری یکپارچه:این طرح یک برنامه پژوهشی بسیار قوی و میان رشته ای به منظور ایجاد درک بهتر از یادگیری و آموزش و توانمندسازی دانشجویان ام.آی.تی و یادگیرندگان در سراسر دنیا برای دستیابی به حداکثر توانایی است. زمینه های تحقیقاتیاین طرح شامل علوم اعصاب، روانشناسی شناختی، اقتصاد و سیاست عمومی است. این طرح تحقیقی، منابع جدید اطلاعاتی مانند اسکن های مغزی و داده های عظیم از دوره های گسترده آنلاین باز (MOOCs) را در بر می گیرد.

آزمایشگاه آموزش جهانی جمیل[2]: هدف این آزمایشگاه این است که یک انقلاب جهانی در آموزش برای همه یادگیرندگان ایجاد کند. این بخش در ماه مه سال 2017 توسط MIT وانجمن جمیل راه اندازی شده است که برای تغییر در آموزش درام.آی.تی و در سراسر جهان است. رویکرد ما این است که مربیان، تکنولوژیست ها، سیاست گذاران و رهبران اجتماعی را برای حل چالش های جهانی آموزش گرد هم آوریم.

واحدهای پشتیبانی: چندین واحد پشتیبانی به دفتر یادگیری باز خدمات پشتیبانی ارائه می نمایند.

منبع:

  • https://openlearning.mit.edu/about/organization
  • [1] Office of open learning on MIT
  • [2] Jameel (J-WEL)