بازار یادگیری الکترونیکی در سطح جهانی به تغییر، رشد و تکامل خود ادامه می دهد. این موضوع نشان دهنده افزایش بودجه برای برنامه های یادگیری الکترونیکی، رواج روزافزون این برنامه ها در بازارهای مختلف جغرافیایی در سراسر جهان، روند جدید در فن آوری های در حال ظهور و ابزارهایی است که از آموزش الکترونیک پشتیبانی می کنند. صنعت توسعه و یادگیری جهانی با ظهور فناوری های تحول آفرین و اولویت های دائماً در حال تغییر پیچیده شده است. اندازه بازار  یادگیری الکترونیکی در سال 2015 میلادی بیش از 165 میلیارد دلار تخمین زده شد و احتمالاً طی سالهای 2016 تا 2023، رشد 5 درصدی خواهد داشت و بیش از 240 میلیارد دلار خواهد بود. انتظار می رود عواملی مانند امکان تخصیص بودجه کمتر برای اهداف آموزشی یادگیری الکترونیکی  در مقایسه با روشهای آموزش سنتی و افزایش انعطاف پذیری در یادگیری، باعث رشد صنعت شود.

پیش بینی ها حاکی از افزایش درآمد بازار آموزش الکترونیکی ایالات متحده به بیش از 27 میلیارد دلار در اواخر سال 2016 بود که عمدتاً به دلیل این واقعیت است که آموزش الکترونیکی و محصولات و خدمات مرتبط با آن در سالهای اخیر به طور چشمگیری در سراسر منطقه افزایش یافته است. کاربران بدنبال سهولت دسترسی و بهبود اثربخشی هستند که ابزارهای یادگیری سیار، جذاب و تعاملی جدید به این منظور ارائه شده است. همچنین آموزش ها با استفاده از دستگاه های آنلاین و تلفن همراه به طور فزاینده ای رواج یافته است. در سال آینده انتظار می رود، بازار آموزش الکترونیک رشد یابد. پیش بینی می شود که ابزارهای یادگیری الکترونیکی توسط بخش های آکادمیک و غیر آکادمیک (به خصوص شرکت های بزرگ) و همچنین تمامی عوامل ذکر شده، به طور مثبت بر اندازه بازار تأثیر بگذارد، تقاضا برای خدمات آموزش الکترونیک را افزایش دهد و رشد صنعت را در آینده افزایش دهد.

 تجربه کاربر در میان ابزارهای آموزش الکترونیکی همچنان به طور مداوم بهبود می یابد، زیرا ارائه دهندگان خدمات، مفاهیم آموزشی را از طریق جدیدترین تکنولوژی های موجود ارائه می دهند و کاربران می توانند از رابط بصری جذاب و تجربه یادگیری مبتنی بر رسانه استفاده کنند. انتظار می رود که این خدمات موجب افزایش بهره وری کارکنان نیز شود. به همین دلایل، بسیاری از شرکت ها راه حل های الکترونیکی برای روش های یادگیری سنتی را انتخاب می کنند. واضح است که از دیدگاه کسب و کار نیز تقاضای بازار آموزش الکترونیک در پنج سال آینده رشد مثبت داشته باشد. بخش آموزش الکترونیک به احتمال زیاد از افزایش علاقه به یادگیری از راه دور و همچنین استفاده گسترده از این خدمات در گوشی های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های همراه و نیز فناوری های پوشیدنی سود خواهد برد. این عوامل چند مسیر رشد ممکن را برای صنایع درگیر در محصولات الکترونیکی و خدمات الکترونیک باز می کند.

استارتاپ ها در سال 2016، مبلغ 1.7 میلیارد دلار را جذب کردند که تا پایان سال 2016، این مبلغ به میزان 2. 2 میلیارد دلار رسید. در حال حاضر، در سرمایه گذاری برای استارتاپ های حوزه آموزش الکترونیکی ایالات متحده رتبه اول و هند رتبه دوم را دارد، چین در مقام سوم و انگلیس در رتبه چهارم قرار دارد.

لینک منبع:

https://learningnews.com/media/30885/docebo-elearning-trends-report-2017-short.pdf